onsdag den 20. marts 2013

How to....

...Jeg kom vist til at love et indlæg med beskrivelsen af konfirmations invitationen, den kommer her:

Jeg har brugt:


 
1. billede af hæklede cupcakes til baggrund.
Det er printet direkte på invitationen, og samtidig har jeg printet teksten indeni.











2. konfirmationenskjolen, underdelen har fået et skørt af blødt tyl. - En rest fra hendes kjole.










3. standsede blomster. Jeg kunne ikke finde pap i den rigtige farve, så jeg har selv printen de ønskede farver ud.
Hver blomst har fået en sharowski sten som midte.

4. den lille tag med korset. Jeg har taget foto af et kors og tilrettet det på computeren så det passede til standsejernet og har lavet et hul med hultang til et lille hvidt bånd.

5. kalenderen er tegnet i et tegneprogram. Jeg har sat en lille rød cirkel om dagen for konfirmationen.

6. den lange tekst til venstre på invitationen er trosbekendelsen.  








7. Indeni invitationen har jeg printet en cupcake, som min datter selv har tegnet, og jeg har også brugt den til printet jeg har lavet til en lille kuvert, som sidder på indersiden, med hendes ønskeseddel i. Og det vakte stor glæde, da hun genkendte sin egen tegning. :-)

Der gik samlebånd i det, mens jeg lavede enkeltdelene til invitationen, men alligevel tager det lidt lang tid at lave de 21 invitationer vi havde brug for.

Forøvrigt havde jeg også printet cupcake, afsender og modtager adresse felt på den kuvert som invitationen skulle sendes i.

Håber det kan hjælpe, og giver svar på de fleste af de mange spørgsmål jeg bliver stillet.
Ellers må I naturligvis gerne få endnu flere detaljer beskrevet, hvis I ønsker.

Rigtig god onsdag.

HanneZ

5 kommentarer:

  1. Tak fordi du vil dele - rigtig dejligt, men også et stort arbejde du har lagt i det for vi andre kan forstå fremgangsmåden :-) Har fået inspiration til et konfirmationskort, som jeg skal til i april.
    Egtvedpigen

    SvarSlet
  2. Super at høre, at det kan inspirere. Og det er altid dejligt, at have sit "eget" kort med, det plejer at vække stor glæde. :-)

    SvarSlet
  3. Hejsa

    Hvor er du altså dytig og kreativ .... :O)

    Har du evt. også en skabelon af denne fine skjole, som du kan scanne til mig ... ?? ;O)

    Jeg har tre piger der skal konfirmeres .... to af dem i løbet af de næste 3 år ... og denne kjole passer nok bedre til den første og den anden jeg har spurgt på til nr. 2 ... hehe ;O)

    På forhånd tak ... ;O)

    Mvh. Berit Thomassen / bnt@sport.dk

    SvarSlet
  4. rettelse .... Dygtig ;O)

    SvarSlet
  5. Hejsa Du har for snart 2 år siden sendt mig en skabelon til en af de kjoler, du havde brugt til en af dine døtres konfirmationer og den brugte vi sidste år, da vi sendte vores invitationer ud, til vores ældste datters konfirmation ... Og den blev rigtig flot :O)

    Nu er det blevet vores andens datters tur næste år og vi er så småt gået i gang med at kigge på, hvordan hendes invitationer skal se ud ... Og hun er nok mere til denne kjole, som I brugte til jeres anden konfirmation 7/4-2013 ... Så jeg ville høre, om jeg igen kunne være heldig, at du havde en skabelonen til kjolen liggende og om du evt. ville scanne den til mig ??

    På forhånd mange tak endnu engang :O)

    Mvh. Berit Thomassen / beritnt@gmail.com eller bnt@sport.dk

    SvarSlet